čtvrtek 6. listopadu 2014

:: Jan Kaplický, díl 2. - TV, film

Není kouře bez ohně a tam kde je první díl, je i druhý. Tentokrát se podíváme na filmové a televizní výstupy JK a jeho díla. A když naznačím, že tento seriál by měl být třídílný, tak modří jistě tuší, co bude náplní závěrečné kapitoly. Kdyby se případně zdálo, že jsem fanatickej obdivovatel JK, tak bych tuto část neradil minout. 

Mimochodem, proč? Protože jsem (si) před pěti lety slíbil na původním blogu na opeře (odpočívej tiše), že o tom něco napíšu. Pozdě, ale přece. Navíc už myslím opadl ten cirkus, kterej se kolem něho a knihovny strhnul, a kterej se zabýval vším možným a kterej mě moc nebavil.



Nejdřív to, co jsem objevil při šmejdění na internetu; televizní návštěvu domu Malator house ve Walesu. Úžasnej barák. Kterýmu například odpustím, že nemá zádveří, resp. bych chtěl vědět jestli nějak (jak?) řeší přechod exteriér-interiér. Ale to je svým způsobem jedno...  


Potom tady je dokument Profil (na netu není, najděte si...). Podle mě nejlepší co jsem o něm viděl. A mimojiný tam prochází interiérem tý novinářský tribuny (pořádnou fotku aby člověk pohledal). Byl jsem na tom filmu v roce 2004 v kině Světozor na Václaváku a po skončení tam naklusal štáb a s nima jistý vysoký bělovlasý pán..., kterej si sednul vedle producentky, jistý Elišky Fuchsový.



Pak je tady dokument Oko nad Prahou. Podívat se na něj jde například tady v rámci slovenskýho pořadu Večera pod lampou (0:05 - 2:00), po něm hovoří Jiřičná a Kaplická (to jsem zatím nedokoukal). Doporučuju taky Oko nad Prahou - bonusový materiál. Režisérka Olga Špátová mě, minimálně umělecky, baví...   


Potom tady jsou dvě představení v čétéčku přímo s Kaplickým. Krásný ztráty (spolu s Ježkem - bývalý ředitel národní knihovny je, dej mu pánbůh lehké odpočinutí, blbec...) a Uvolněte se prosím (to se mně upřímně řečeno vůbec nelíbilo; jednak styl celýho rozhovoru nesl znaky toho, co na Krausovi, vedle toho co mě ohromně baví, kritizuju - a to v některých případech přehnaná servilita; jednak tam měl Kaplickej dva divný momenty: "prý říkají arogantní oko... viděl jste někdy arogantní oko? ... to je protimluv, oko nemůže být arogantní" - jako by nevěděl o čem je řeč... ; a vůbec nevysvětlil proč porušil to zadání a umístil ty knížky pod terén / mně by to nějak drasticky nevadilo, zadání může být i pitomý a součást práce architekta je i takový zadání investorovi rozmluvit; ale nikde jsem neslyšel žádný věcný vysvětlení...).

Potom pořad Vedlejší efekty (Pavel Bobek, Adam Gebrian a jakýsi mladý muž z nějakýho hnutí) těsně po jeho smrti. 

No a nastupuje You Tube a spousta "klipů"; jako něco většího vypadá Jan Kaplický dnes? rozdělený na čtyři části. Ale to jsem ještě neviděl.

Žádné komentáře:

Okomentovat