pondělí 2. listopadu 2015

:: Závod na draka

Když jsem cestou na start podbíhal papírového draka vlajícího v dnešním vichru z hor, říkal jsem si, že titulek k článku se docela nabízí. Zbývalo tomu jen přizpůsobit výkon v lese, že... Tak snažil jsem se...

Nejdřív tenhle kraják jako takovej. Na choceňský závody jezdím rád, protože se mně líbí jejich organizace a péče o závodníka ;-) Teď nevím, jak jejich tratě obecně, ale tahle se mně v lese líbila. Za to že uspořádali middle mají u mě za jedna. Ne proto, že mám middly rád a chtěl bych ho běhat furt (není tomu tak). Ale proto, že to je oproti přehlídce TAKZVANÝCH zkrácených tratí vítané zpestření. Potíž ovšem je, že charakterem to middle sice byl, ale pořadatelé si řekli, že to prodlouží o 15-25%. Naše prodloužená middlová trať měla teda 7,9km, takže to byla co? Ano, tušíte správně - byla to TAKZVANÁ východočeská zkrácená. ACH JO!!! Proč dělají middle, kterej prodloužej???  

Na výchoďácích jsou zvláštní dvě věci:
:: Jak se prasí disciplíny (ne všichni a ne vždy, abychom byli fér)
Už jsem o tom ztratil poslední dobou spoustu nářků, takže teď bych chtěl jenom hodně nahlas říct, že: 
- middle je závod na 35 minut 
- zkrácená je závod, kterej má charakter klasické tratě, a ta je postavená na volbách postupů

:: 3 kategorie (A,C,D)
Tady si povšimneme Dýmova blogu, kde píše: "Navštívil jsem i slavné VČO, kde se pyšní kategorií H21A. Což teda nevím proč, protože na klasické JE-O byla vždy mnohem větší konkurence i počet lidí v hlavní kategorii. Navíc se tak lidi zbytečně rozstřelí do moc kategorií A/C/D."

Já jsem si na áčka tak nějak zvykl, ale v zásadě si pořád myslím, že kdyby nebyly, tak by to bylo lepší. Taky si myslím, že kdyby měly áčka žebříček, tak by do nich nalezlo víc lidí, hlavně ti lepší z céček. 
To rozmělňování mně teda vadí nejvíc. Když se podívám na pražskou nebo ještědskou oblast tak tiše nahlas závidím. To musí bejt krásný, když si tam do systému zadají H21L a už nemusí nic řešit. Prostě vědí, že tam budou všichni. 
Tady ne. Malá ukázka. A není to vůbec ojedinělý případ.
Poslední den přihlášek. Heppy píše - fakt chceš běžet áčka? Koukám do orisu. Všichni jsou v céčkách a v áčkách včetně mě dva lidi. No tak jo. Skončily přihlášky. Do áček se přihlásilo asi 15 lidí. Heppy - nepřehodíme se? Tak jo. 


Tak jsem si zanadával a rychle se podíváme na ten výkon. Fyzicky lepší než minule, ale tak nějak bez energie. První chyba na šestku, větší na osmičku a potom megachyba na 21 - doleva, doprava, doleva, doprava, doleva - á tady je...

Žádné komentáře:

Okomentovat