pondělí 28. dubna 2014

Najdi volbu!

S velkou nadějí jsem sledoval předpověď na víkendový závody. Taťána slibovala sice teplo, ale spoustu kapiček. No, to první se potvrdilo, to druhý probíhalo víceméně vždy, když jsem to úplně nepotřeboval - na Majálesu, když se šlo na večeři, atd. A jinak sucho a teplo. 

Celkem nabitej program. Po páteční porci decibelů kraják u Vamberka. Loni tam byly štafety, terén celkem nadějnej. O výkonu je úplně zbytečný psát, to bylo zas jednou trápení. Kritickej okamžik přišel při odběhu z 20, kdy jsem si užuž plánoval zkratku, ale nakonec jsem temnou stranu síly porazil a řekl si, že je ještě spousta času, abych balil céčka... 

A teď se podíváme na trať. 
Začnu pozitivním - dobrá práce s rytmem. A výborně zásobený občerstvovačky. Ale - známá bolest - byly na cestách a ne na kontrolách.  
Že to byla klasika - asi v pořádku, terén se zdá, že nějaký volby umožňuje. Horší je, že tam nakonec (skoro) žádný nebyly. To je na klasice dost velká závada. Tady podle mě neobstojí argument - "to na kraják stačí".    

Ano, 11-12 volba, ikdyž celkem jasná - zleva (ano, šel jsem blbě ;-) No a co dál? Řeč je o nějakých zásadnějších... Potíž je například v tom, že tam, kde by se dala udělat volba, tak kontrola byla strčená v hustníku (a ne za něj), takže odpadlo rozhodování rovně, zleva, zprava, ale chodilo se rovně... Celkově; nemám nic proti middlovým prvkům na klasice (hlavně když toho terén moc neumožňuje - tady umožňoval - a takový pasáže jsou ozvláštnění), ale nesmí být celá klasika middlem. Jako tady. Mimochodem, middle by tady byl suprovej.      



Možná se vám zdá, že pořád jenom kritizuju... 
1) Při závodě mně je stavba trati úplně buřt. Takže stavitel kterej by třeba podlehl dojmu, že mně svoji stavbou zkazil závod může být v klidu ;-) 
2) Vycházím z předpokladu, že stavitel i krajáku prošel školením rozhodčích a proto mu nesměla být utajena tabulka základního rozdělení tratí a jejich definice. Není potřeba se snažit o zázrak. Stačí (ano tady platí argument TO STAČÍ) dodržet jednoduchou definici trati. 
3) Nevyjadřuju se k detailům, ale k zásadním a koncepčním věcem, včetně výběru terénu. Kritizuju tehdy, když si myslím, že by to v tom terénu šlo postavit mnohem líp.

A o štafetách si povíme v dalším článku.

Žádné komentáře:

Okomentovat