neděle 13. dubna 2014

Málo middlu, málo sprintu

Sobotní slunečný den byl stráven na kombinaci dvou závodů. Dopoledne middle v Horním Jelení, odpoledne sprint v Chocni. Oboje oblastní mistrovství. To, že budu kritizovat, neznamená, že se mně tam nelíbilo. Naopak, všechno proběhlo úplně v pořádku. Nelíbila se "jenom" stavba tratí.  

Middle. 
Pamětníci vzpomenou na mapu Pětinoha. Se sebou jsem celkem spokojenej a kdybych na šestce a sedmičce nenechal celkově minutu a půl, tak začínám letošní VČP tam, kde jsem ho loni skončil ;-)

Potíž mám s tratí. A vyjadřuju se jenom k tomu co mám na mapě (H21C) a ponechávám stranou ostatní (důležitý) okolnosti.  
Už od prvního pohledu trať trpí nešťastnou pozicí startu. To znamená jalovej začátek, pak se konečně dotkneme toho nejzajímavějšího na mapě, ale už se musíme hned otočit, aby to nebylo dlouhý (stejně to bylo dlouhý - vítěz 43´) a druhá část taky ne zrovna nejšťastnější. Kromě úvodní partie (aspoň oceňuju, že to nebyly vyloženě cestovky), tak 5-9 jako to nejzajímavější taky ne úplně těžký (pravda, nechal jsem tam...), 10-16 pořád nahoru dolů;  15 vypadala zajímavě, ale kontrola skoro na cestě, 16 ulehčená krmelcem a lampion svítí do dálky (taky častej jev), 17 být mapařem tak si pozici jámy zkontroluju, 18 konečně, to byl zajímavej postup, a 22 bych si opět zkontroloval.

Hodně málo toho, co dělá middle middlem (maximální technická náročnost, těžký kontroly, pestrá trať, střídání tempa a směrů). Je mi jasný, že úplně těžkej middle se tady v podstatě postavit nedá, ale aspoň něco se s tímhle terénem dělat dá (vždycky se dá NĚCO dělat). Abych byl konstruktivní, tak dva starty (ten pro delší tratě někde u 4-5), jedno těžiště v jižní a druhý v severozápadní části mapy, plus něco mezi.      


Sprint
Když jsou dva závody za den, tak s odpolední částí (a hlavně když to je sprint) mám různý potíže. Často mě bolí hlava, někdy břicho, dost často všechno, velký trable mám s jídlem, buď jsem plnej nebo mám hlad. No a vůbec nejčastější je píchání v boku. Tak to jen pro představu, s čím se tak v těch pauzách potýkám. U odpoledního sprintu v Chocni mě nic takovýho teda nepotkalo, takže kromě toho, že jsem plečka a že jsem nechal pár sekund na horší volbě na sedmičku, už bylo všechno v pořádku.

A opět ta trať... Překvapím a začnu tím pozitivním ;-) Velmi povedená část 6-7-8-9-10. Všechno volby a na sedmičku dokonce tři varianty. Dobře vytěženej prostor na soutoku. Potom je tady asi dobře myšlená volba na 22, ale špatně realizovaná (už od pohledu je lepší zleva a zprava mě při závodě vlastně ani nenapadla), a to stačilo posunout 22 blíž k 23. Tím ale pozitivní skončilo :-( Většina trati vedená dost tupě; žádná, nebo minimální volba, a partie jako 3-4-5-6, 13-14, 22-23 zralá pro závodníky s dudlíkem. 

No a když to ještě odzůmuju... Možná to nešlo jinak (do městských sprintů zasahuje tolik věcí, který závodník nevidí), ale ten koncept nepokládám za úplně nejšťastnější. Podle vymezeného prostoru pro závod jsem měl teda dost jinou představu. Předně, že tam bude spousta voleb využívající mosty na obou řekách (včetně toho za soutokem) a že bude využitej park jižně od tý dolní řeky.  

     

Právě mně v Pardubicích a Chocni přibylo pár kamarádů...

5 komentářů:

  1. Kubo, kdybys nebyl baba a přihlásil se do kategorií, pro který byl závod určenej (tzn. mistrovský), tak bys byl asi spokojenější. Já byl ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jeden z očekávaných komentářů. Díky policajte.

    OdpovědětVymazat
  3. Podle mě je zajímavá věc, že z výchoďáku se stává taková rekreační masovka pro více jak 800 lidí, jejichž představy o orienťáku je těžký skloubit... Na jedný straně lidi, co přijeli na middle (těch je podle mě tak 1/3) a zbytek byl spokojený, že start byl za rohem a víc neřešili. Takže třeba pro mě to byla včera ubohost (tradičně pochybná Majorova mapa a nudná nemiddlová trať), zatímco kdyby byla většina trati v hustníku a kamenech, půlka startovního pole by se totálně ztratila a lidi by kafrali mnohem víc. Závěr je nemít na výchoďáku přehnaná (možná radši vůbec žádná) očekávání. Z pohledu stavitele je potom výchoďák snad náročnější než áčka, protože člověk se musí vypořádat s naprosto rozdílnými požadavky na různá tratě (závodní versus rekreační pojetí orienťáku, přitom pomyslné nůžky se čím dál víc rozevírají). 2 starty budou za chvíli asi nutnost, protože děti HDR (mimochodem nejpočetnější kategorie) nikam nedojdou a na druhou stranu atraktivní terén většinou nezačíná hned u shromaždiště.

    OdpovědětVymazat
  4. Teď budu trochu alternativní...;-) Zrovna dávali v televizi Čtyři dohody. Jedna z dohod zní: Dělej vše, jak umíš v daný chvíli nejlíp. No... Často slyším větu: "To je dobrý, to na kraják stačí." Co to znamená? Že se to udělalo vědomě hůř, než by se dalo/umělo?

    OdpovědětVymazat
  5. Uznávám, že trať nebyla zrovna žádná hitparáda (a naprosto souhlasím se Shabym), ale změny tempa tam rozhodně vidím - začátek palba na plné koule, pak údolní pasáž se zeleným, kde je nutné zpomalit a víc kouknout do mapy, pak opět rychlejší pasáž a opět "zpomalení" v oblasti 14-18 a do cíle opět zase na plné kule. Uznávám, že maximální technická náročnost v tomhle terénu nebude stejná jako na Závoře, ale s tím, že stavitel byl omezen startem (možnost dvou startů by byla asi nejoptimálnější, ale zůstala nevyužita a vlastně jsme o ní ani vůbec neuvažovali/nenapadla nás) se popral dle mého názoru statečně.

    P.S.: A k délce/dodržení směrného času - jste bačkory a nemáte naběháno, nebyly by Déčka lepší?:-P

    OdpovědětVymazat