středa 14. října 2015

:: O mistráku (po něm)

Středa večer a kromě Kamendy se žádnýmu blogerovi nějak nechce psát nebo co....?

Tak jsem vyčerpal podstatnou část energie a vysypal se do článku na Svět běhu. K němu si ještě dodáme, že:

Vychválil jsem tam televizní přenos a jeho podobu. To platí. Myslím si, že to bylo vůbec nejpovedější vysílání z domácího orienťáku. Hlavně proto, že to bylo živě (kam se hrabe nějakej odfláknutej záznam ostravský televize...) a proto, že se opravdu významně projevily GPSky (jestli jste se dívali na záznam z klasiky a lomili rukama nad trackingem na ortofoto mapě, tak víte, o čem je řeč). A tady já už budu přímo jmenovat. V tom televizáckém voze sedí třeba Mára Jedlička. Díky, dobře ty ;-)

Jinak jsem taky přemýšlel, co se na tom přenosu třeba taky povedlo o něco míň. Tak o nějaký přeřeky a uvedení jiných jmen samozřejmě nejde, ikdyž ve mně dost hrklo, když Kubásek alias "nesmírný to Péťa" mluvil o běžícím Filipu Záveském jako o Matěji Kamenickém a Olaf ho v tom ještě podporoval...(?) Spíš jsem přemýšlel o formátu "půl záznam a půl živák a ještě dohromady ženy a muži". Samozřejmě, že by se nám líbilo živě celý a odděleně, ale to je nereálný jak pro televizi, tak pro nás. Ono už jenom stačilo, že kvůli tomuhle všichni ostatní startovali (a tím i dobíhali) strašně pozdě. Asi kompromis a asi to docela i stačilo... Ostatně od toho tady máme sprintový štafety, aby to bylo ideálně...

A ještě si jen tak mezi námi povíme něco nekorektního a "pobitvěgenerálozního" o Žabinách. Samozřejmě nic o jejich přemýšlení nevím, ale řekl bych, že se zbytečně zalekly sobotního zelenýho závodu a na neděli trochu přeházeli družstvo (třeba si o to dotyční sami řekli, což na věci ale nic nemění). Dýma (bych asi tušil) vyměnily na úseku s Chrobákem a Víčkovu ségru nahradily. A protože v neděli to bylo jiný (letecký), tak se jim tyhle (asi) změny nevyplatili a bez nich by asi jasně vyhráli. Možná. Skoro určitě... ;-)

A teď už k závodům
Tak, bylo to ukrutně daleko. Už jsem to někde psal, ten kdo sestavoval letošní program, hodně se smál. Jel jsem s Mírou, kterej se nejdřív tvářil, že musím jet přes celej Hradec, ale pohrozil jsem mu tupou zubařskou vrtačkou a absencí anestezie, taky jsem mu slíbil diplomy a v sobotu jsem ho měl před barákem (mým). Cesta byla ..... ..., .. ..... .... . Ale ... .., ..... .. ...... ., ikdyž ...... ..... ...... . ...... (cenzurováno)

Naše štafeta zavzpomínala snad ještě na dorostence - Vrabec, já, Piškot. Vrabec mě teda furt tahá do veteránů, ale tady mu pšenka nepokvete

No, závod se mně dost líbil. Vlastně... vrátil jsem se úplně nadšenej ;-) Začátek ve městě nám Jedla dost přesně předem postavil, doma jsem si ho projel na street view, takže při závodě to byl skoro paměťák. Jo ještě musím říct, že situace v našem prvním družstvu byla lehce nejistá a tak nám bylo naznačeno ať se v sobotu smekáme, možná že ho někdo z nás i v neděli poběží. Tak jsem se smekal. 
No a pak se vyběhlo z města do lesa a začalo peklo v zeleným. Dóst hustý. Běžím si třeba na šestku a najednou koukám - ona tam cesta... Na dvanáctku zachraňuju Levákovu manželku, načež mně to okamžitě oplácí. No hele popisovat celej závod by bylo na dlouho. Takhle jsem si pěkně dlouho nezamapoval a snad ještě nikdy se tak moc nedíval na buzolu. A když se k tomu přidá ještě neustálý otáčení mapy na popisy a snaha zapamatovat si tři následující (kódy, popisy bez šance...) tak se mi v cíli pěkně kouřilo z hlavy.    
Mapu nám prý někdo čórnul, tak jsem si z GPS mapy udělal vlastní s ostatníma farstama. Radovan v televizi říkal "kreativní farstování". Souhlasím.


Před družstvama se nic zvláštního nestalo, takže béčko (Vrabec, Bára, Piškot, Míša, já, Marťa, Lyžník) a dlouhej úsek. Tenhle úsek nemám rád. Protože je dlouhej ;-) Mnohem radši běhám třetí (krátkej) úsek v první družstvu. A nejradši jsem, když mně pak moji kamarádi vyběhnou nějakou placku ;-) Ne vždy je posvícení... Navíc tady ani nebyl ten třetí úsek krátkej. Což si myslím, je škoda. No, spíš chyba. Ten rytmus závodu je pak takovej pestřejší.
Takže tenhle závod byl dlouhej. A stereotypní. A fádní. A moc se mně nelíbil. A ani mně to moc neběželo. A to je tak všechno, co bych chtěl říct. Vlastně ne. Aspoň jeden náboj to pro mě mělo. A to sázka s prvním družstvem kolik od nich dostaneme naloženo. Sázka byla 47 minut, což jsme do šestýho úseku měli pod kontrolou a pak to bylo na Lyžníkovi, kterej to nakonec dal a výsledná cifra je tak necelých 43 minut. Ještě že Zuzka tak ráda peče ;-)  

Hodný Mrazák (nebo od koho jsem ji lohnul...) mně oskenoval mapu

Žádné komentáře:

Okomentovat