úterý 17. listopadu 2015

:: "Francouzi nevyslovují H. A jak můžou hodnotit?"

"A víte, že o Hodně přijdou?"... Poznali forbínu Wericha a Horníčka?

A my "H" vyslovujeme a tak direkt hodnotíme. Spláchnem najednou jak celostátní tak východočeské závody. 

Celostátní vezmu rychle, protože jsem jich zas tolik neobjezdil, takže těžko soudit. Nejlepší stavbu má middle v Sušici. Tam jsem teda nebyl, z  mapy jsem viděl i nějaký nevyužitý možnosti. Možná víc se mně líbila (z mapy) tamní klasika, ale ta se v tabulce objevuje jako 12.-15. Druhej je mistrovskej sprint, kde se asi kladně projevily umělý ploty. A třetí je mistrák v nočním (tam jsem dokonce byl, ale neběžel). Jinak mám ale pocit, že většina závodů byla tak nějak v pořádku, a vesměs splňovaly to, co se od nich čekalo. Mně osobně se nejvíc líbil  mistrák štafet ve Vracově (6.), sprint v Telči (4.), potom klasika na Skřítku (7.) a middle u Jáchymova (18.).


Zato výchoďáky... ;-)
Jak už pozornému čtenáři neuniklo, výchoďáky podrobuju vytrvalý kritice. Většinou. Směřuju to k takzvaně sportovně technickému konceptu závodu. Na koho to je příliš učeně řečený, tak "jaký to je v lese". Organizace, pokud se nedotýká sportovní stránky závodu, mě víceméně nezajímá. A hlavně proto, že je dost závislá na personální a ekonomické síle oddílu, zatímco vymyslet odpovídající koncepci závodu je záležitost jednoho nebo dvou mozků. Kromě toho organizace na výchoďácích bývá většinou dost dobrá.

No a tak ten koncept. Za prvé bych si uměl představit mnohem zajímavější a pestřejší nabídku závodů. Dva závody za víkend, dva závody za den, kombinace sprintu a middlu, samozřejmě těch sprintů a middlů víc... Prostě v současný podobě to je už pár let takový fádní, bez nápadu a kreativity. 
Samozřejmě jedna věc je představa a druhá ochota oddílů pořádat, že... To je těžká věc. Každopádně nejpočetnější oblast by mohla vyplodit něco víc. Inspirace v Ještědské a Pražské oblasti se nabízí.
Nejčastější chod, kterej se podává, je zkrácená klasika. Jako proč by zkrácená nemohla být, že jo... Ale když se to servíruje stále, tak se to prostě přejí. A kdo je hodně přejedenej, tak pukne. No a to nejzajímavější samozřejmě je, že to se zkrácenou nemívá většinou nic společnýho, protože to je tady v oblasti krycí jméno pro prodlouženej middle. Choceňáci to aspoň pojmenovali správně ;-)

Kapitolou samo pro sebe je situace ohledně existence áček. To jsme nedávno řešili, takže teď myslím netřeba.    

Obecně o známkách. Drtivě jedou dvojky, pak se jako "extrémy" občas objeví pár jedniček a trojek. A když se objeví potížista a dá čtyřku, tak to musí bejt...
Já mám s tím problém, protože když se řekne, že dvojka je standart, jednička je vyjímečně dobře, a trojka malé nedostatky, tak to prostě nesedí. Například zkrácená, kde není jediná volba postupu - jak to mám jako známkovat? Jedna ne, dvojka ne, trojka - a to je jako malej nedostatek? 

Takže pro mně jsou známky v podstatě nerelevantní. Mnohem víc mě zajímá slovní hodnocení. Tady si myslím, že je škoda, když se dává dvojka, tak se nemusí nic psát. Já vím je to trochu opruz furt něco psát...  

Stavbu spoluvyhrály závody NPA (middle na Pecce) a LTU (zkrácená v Rudníku), třetí je zkrácená LPU. Osobně nejdřív vynechám kraják SHK kvůli střetu zájmu ;-) Souhlasím s Peckou, potom bych dal sprint v Rychnově a pak je to těžká věc... Pár závodů mělo něco do sebe, i ty na kterých jsem nebyl a teď koukám na OB postupy... SNA (Popílek) nemusel bejt špatnej, TYN (Zdelov) ikdyž to byl middloodbočovák, ZAM (Pastviny) vypadá relativně slušně, CHC (Sruby) ikdyž to byl prodlouženej middle a PHK (Běleč) taktéž. 

Žádné komentáře:

Okomentovat